לבנים שרופות – Photo story 2021

הסדרה הוגשה ביולי 2021 השיפוט יערך באוגוסט

התחרות השנתית של PSA בחטיבת פוטוג'רנליזם - "PHOTOSTORY 2021" .

אחת לשנה מכריז אירגון הצלמים הבינלאומי, PSA ,היושב בארה"ב על תחרויות סדרות צילומיות בכל אחת מהחטיבות שלו.
הסדרה המצולמת, צריכה לעסוק בסיפור יחודי, או נושא מסויים. כל אחת מהתמונות בסדרה אמורה להיות משוייכת למשפט מהמלל הנלווה אל הצילומים.
באירוע השנתי המרכזי המתקיים בכל שנה באתר אחר בארה"ב, מכריזים את שמות הזוכים אשר הסדרות שלהם נבחרו על ידי חבר השופטים.

Eligibility & Rules

A Digital Photo Story presents a series of images (maximum of 20), with optional text to communicate or tell a single story. No special effects are allowed. The script shall indicate the image number to which each sentence is tied and shall be mailed with the CD.
A Multi-Media Photo Story may include music and/or narration and any number of images, but may not be longer than five (5) minutes. The maker's name must not appear within, but should be labeled on the submitted disc. (All music must be royalty free. Log in and see Royalty Free Music in Members Only area for suggested sources. Essays that do not follow the music guidelines found on this page are not eligible for this contest. ) It is judged primarily for story line as well as presentation, enhanced by layout, the size and prominence of key images, the juxtaposition of close-ups and long shots and of verticals and horizontals, the use of space, and the overall composition.
A Print Photo Story may include a minimum of three (3) and a maximum of eight (8) individual prints, mounted on a board no larger that 16×20 inches. Captions and text, not to exceed 200 words, may be provided to enhance the story line and need not necessarily be tied to an individual image. It is judged on the overall impact of the total presentation
A Photo Book shows a series of images, with text interspersed. Maximum of 25 pages. It is judged on the story line and overall impact of the total presentation.
The name and contact information of the entrant must be submitted with the entry but may not appear on the judged part of the entry. Entries must be mailed in time to reach the director before the deadline of Sept 1, 2018.
Each entrant may enter up to two (2) stories in each of the four (4) sections. No photo story may be entered that has won an award in a previous PJ Photo Story Competition. A photo story may not be entered more than twice in the same format. A specific essay or travelette may be submitted to only one PSA division each year. The same essay or travelette may be submitted to another division's essay competition in another year.
All electronic entries (CD, DVD or flash drive) shall require no special software to be viewed.

Awards

A gold medal is presented to the best Photo Story and a silver medal is awarded in each section, one for the runner-up in the section from which the gold came and silver medals for the best entry in each of the other sections. HM ribbons are presented based on the number of entries and the discretion of the judges.
All Award winning stories will receive four acceptance credits and two title credits for stars 1-5, including Honorable Mentions in Photojournalism.
Acceptance credits and title credits can be used towards Photojournalism Galaxy levels 1-10 as one title accepted three times, subject to galaxy rules.
Acceptance and title credits are not eligible for Diamond Levels in Photojournalism.
PSA Who's Who credit is not earned with acceptances from the Photo Story Competition

הטכסט הנלווה אל הסידרה

ברחבי תת היבשת ההודית, מפותחת תעשיית הלבנים השרופות המשמשות לבנייה .
חומר הגלם (החמר) זמין בחינם .
חומר הבעירה , פחם האבן, זמין במחצבות מקומיות.
עלות עבודת הידיים , זולה ושואפת לאפס.

תמונה מס.
1 בסיפור שלנו נתחיל מהסוף. הלבנים עברו את כל תהליכי הייצור ומוכנות להפצה. הן מסודרות בגובה כ – 2 מטר כשבין הטורים מלמטה למעלה ניתן להבחין במרווחים המיועדים לחומר הבעירה פחם האבן.
2 מכאן נושאים הגברים את הלבנים לנקודת ריכוז השינוע. בכל סבב מוביל הגבר 10 לבנים על ראשו .
3 לנשים יש הנחה, הן חייבות לשאת על ראשן "רק " 8 לבנים . על הראש מגולגלת מטפחת ועליה לוח עץ שטוח, לצורך יציבות הלבנים.
4 ככל שקומת הלבנים נמוכה יותר, משקיעים יותר מאמץ, חייבים לכרוע ברך ולהעמיס מגובה נמוך את הלבנים על הראש, ואחר כך לקום תוך שמירה על איזון.
5 הלבנים השבורות נמכרות במחיר נמוך , ואותן משנעים בעזרת אסל ?
6 מפקחים עומדים בנקודות מפתח ובדקים את התנהלות העובדים, מוודאים שלא עושים נזקים ולא שוברים את הסחורה.
7 המאמץ הוא אדיר, המשקל הכבד הנישא על הראש, גורם לנזקים בגולגולת ובשלד .
8 כל התהליך מתחיל מהפקת חומר הגלם, החימר מהגבעות המתנשאות סביב למפעל. צבע האדמה בסביבה מעניק את הצבע ללבנים לפני שרפתם.
9 לשים את החימר ודוחסים אותו לתוך תבנית עץ פשוטה , הופכים ומנערים את התבנית עד שיוצא בלוק שממתין לייבוש בשמש.
10 קיימים גם מפעלים ביתיים, לא בקנה מידה תעשייתי. בני הבית עוסקים בהפקת הלבנים ושיווקם.
11 הלבנים מסודרות בשורות שורות ועומדות תחת כיפת השמיים לייבוש. בתקווה שלא ירד גשם. אם יהיה גשם כל הלבנים יהפכו שוב לעיסת חמר.
12 את הלבנים שהתייבשו בשמש מעבירים לאזור השרפה, ההובלה מתבצעת בעזרת אופניים המצויידים במשטח של שק יוטה.
13 כאן פורקים את המטען, זורקים את הלבנים לגובה לידי מי שאחראי לסדר את הלבנים בשיטה מיוחדת שתשאיר מקום לאבני הפחם.
14 כל סבב של הובלת הלבנים ,זכאי הפועל לקופון, שמעניק המנהל, האוחז בידו הענודה טבעות כיאה למעמדו – בשקית מלאה קופונים. כמות הקופונים קובעת את השכר.
15 ביום עבודה מספיק פועל ממוצע להוביל כ 1000 לבנים, מה שמעניק לו שכר בסך 250 רופי – כ 3.5 $ . להשוואה, ארוחה פשוטה בשוק עלתה לי כ 60 רופי.
16 את ערמת הלבנים המסודרת מכסים בעפר ומשאירים פתחי ביקורת לבדיקת הטמפרטורה בכל נקודה . כל טור של לבנים חשוף לשרפה במשך 24 שעות.
17 הארובות הממוקמות מעל שטחי שרפת הלבנים, אמורות להעלות את העשן הרעיל למעלה .
18 אך הרוח מסיטה את העשן , ולעיתים העשן מתווסף למנת החול והאבק שנושמים העובדים.
19 האבק והחול הנשפכים על הפנים חודרים לפה, לריאות ולעיניים, מאלצים את העובד לעבוד בפה סגור ובעיניים כמעט עצומות.
20 המצלמה שלי לא עמדה בתנאי השטח הקשים כל כך, גרגירי החול חדרו לתוך גלגלי המנגנון והשביתו אותה. רק דמיינו מה קורה בתוך גופם של העובדים אשר יום יום חשופים לתנאים אלו.