קבלת תואר GPSA

הדרישות מצלם אומן לקבלת תואר GPSA

על מנת לקבל תואר GPSA באירגון העולמי לצלמים PSA, יש לעמוד בסדרת תנאים ודרישות מאד מחמירות וקפדניות.
התהליך כולל שלושה שלבים:
שלב ראשון הגשת פורטפוליו, סדרה המונה 10 צילומים המזכה את המועמד בתואר ברונזה BPSA
שלב שני הגשת פורטפוליו, סדרה המונה 15 צילומים המזכה את המועמד בתואר כסף SPSA
שלב שלישי הגשת פורטפוליו, סדרה המונה 20 צילומים המזכה את המועמד בתואר זהב GPSA
הצילומים צריכים לעסוק בנושא או ברעיון מסויים. אל כל סידרה יש להוסיף Overview Image
זהו פלטפורמה שעליה מסודרים כל הצילומים של הסדרה .

בין תמונה לתמונה צריך שיהיה קשר רעיוני, ויזואלי הכולל צבעוניות ותאורה אחידים . זוהי מעין תערוכה שהצילומים מתייחסים אחד אל השני וכולם מתקשרים בהרמוניה משותפת . בנוסף יש להגיש עם הסדרה "הצהרת האומן" Statement of Intent – מספר משפטים (מוגבל ב 75 מילים) המתארים בתמציתיות את הרעיון מאחורי הסדרה. חמישה שופטים בוחנים את הסדרה מכל האספקטים, כל תמונה אמורה לעמוד בפני עצמה כתמונה ראויה, עוצמתית ומרשימה . כל התמונות אמורות להיראות חזותית באותה אוירה , באותה תאורה ושיהיה מכנה משותף לכולן . "הצהרת האומן" צריכה להתאים למה שמראות התמונות כסדרה. השופטים גם בוחנים את אופן סידור התמונות על ה Overview Image . התמונות הקרובות אחת לשניה צריכות לדבר אחת עם שכנתה , כלומר שיהיה קשר בכיוון הסתכלות הדמויות שבצילום . השופטים מנקדים את הסדרה על פי כל הקריטריונם שהוזכרו ומחליטים אם ראוי המועמד לתואר. רק לאחר שהמועמד עבר שלב אחד מתוך השלושה הוא רשאי לגשת לשלב השני וכך הלאה .

יהודה שמח אודות סדרות

מזה כשני עשורים אני מתרכז בצילום תרבויות עמים, פולחנים וטכסים, דת ואמונה, במקומות פחות מתויירים על פני הגלובוס, ואף בסביבתי הקרובה בישראל.
זמן רב לקח לי להבין שהמצלמה שלי אוהבת לחקור ולחשוף את הרגעים האינטימיים והייחודיים לקבוצות עמים שונות. ומאז אני מכוונן ובוחר את מסעותי יותר למקומות ששם אני יכול למצא את שאהבה נפשי.
שנים רבות השתתפתי בתחרויות צילום בינלאומיות ואף מקומיות, זכיתי בפרסים רבים, מדליות, תארים כצלם אומן, והשתתפתי בתערוכות צילום אישיות ומשותפות רבות.
בשנתיים- שלוש האחרונות, מצאתי תחום התעניינות מאתגר ביותר לתחרויות בינלאומיות וזהו תחום הסדרות.
רוב תחרויות הצילום עוסקות בבחינת הצילום הבודד שאמור לעמוד בפני עצמו ולהתמודד מול צילומים בודדים אחרים.
אך כשעוסקים בסידרה – המונה חמש צילומים ויותר – כל צילום צריך לעמוד בפני עצמו כצילום מנצח, וגם כל הצילומים בסידרה נדרשים להוות כמקשה אחת, קוהרנטיות, מתואמות אחת לרעותה בתאורה, צבעוניות, אווירה, וכמובן הנושא בו עוסקת הסידרה.

בניית סידרה דורשת להשקיע חשיבה מעמיקה לא רק בבחירת הצילומים המשתתפים, אלא ובעיקר, הצבתם על גבי משטח כמו בתערוכה, צריך שתתקבל זרימה בין התמונות, בנושא, בצבעוניות ובתאורה.
מצאתי שיצירת סידרה מאתגרת אותי מאד, ומשהשתתפתי בכמה תחרויות של סדרות, וההצלחה האירה לי פנים, החלטתי לפתוח ערוץ חדש באתר שלי, כאן , ולהציג סדרות שזכו בפרסים.